افزونه WordPress SEO
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
افزونه WordPress SEO
دسته بندی : آموزش ها,,
  • بازدید : (1110)

شاید تعجب کنید وقتی بدانید نام این افزونه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر سئو وردپرس ( WordPress SEO ) است ! بله واقعاً نیز این نام برای این افزونه به خوبی انتخاب شده است چون می تواند بهینه سازی سایت شما را برای موتورهای جستجوگر در تمامی زمینه ها در دست بگیرد اگر شما از سیستم وردپرس استفاده می کنید. در زیر با کارهایی را که این افزونه بعد از نصب خود می تواند برای سایت شما انجام دهد را می توانید مشاهده کنید.

درست است که این افزونه کاملاً رایگان است اما در هنگام استفاده از آن حس می کنید که از افزونه های پولی وردپرس که معمولاً با نام Premium Plugin معرفی می شوند استفاده می کنید. دلیل این امر نیز قدرت و امکانات زیاد این افزونه است که در زیر با آن ها آشنا می شویم.


مزایای استفاده از افزونه WordPress SEO

1. انتخاب عنوان و توضیحات برای نوشته ها : همانطور که می دانید در اکثر پوسته هایی که برای وردپرس ساخته شده انذ از عنوان هر نوشته یا صفحه که در هنگام ایجاد آن در پیشخوان وردپرس نوشته اید برای عنوان ( Title ) آن صفحه وب استفاده می شود و این موضوع باعث می شود که در صفحه نتایج گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر همان عنوان نوشته شما به کاربران نمایش داده شود. اما شاید شما می خواهید کمی عنوان هایی را که در موتورهای جستجوگر نمایش داده می شوند را جذاب تر کنید تا کاربران بیشتری به ورود به سایت شما تشویق شوند و از عنوان نوشته خود تنها در بالای آن استفاده کنید. افزونه WordPress SEO بعد از نصب خود در پایین افزودن نوشته با صفحه ها در پیشخوان شما کادری را ظاهر می کند که در آن می توانید عنوان ( Title ) و توضیحات ( description ) دلخواه خود را وارد کنید. همانطور که می دانید از توضیحات برای متن کوتاهی که در پایین عنوان صفحات سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجوگر استفاده می شود. البته این مقادیر را می توانید با استفاده از بخش Titles در این افزونه که به منوهای پیشخوان شما اضافه می شود از این به بعد به صورت خودکار ایجاد کنید و این کار را به خود این افزونه بسپارید.
2. آنالیز کلمات کلیدی هر نوشته شما : فرض کنید که می خواهید یک نوشته جدید در سایت وردپرسی خود انتشار دهید که موضوع آن مرتبط با طراحی سایت است. این افزونه می تواند در ابتدا به شما از طریق همان کادری که در مزیت اول آن نحوه نمایش آن را گفتیم کلمات کلیدی مرتبط با این موضوع را نمایش دهد که در موتورهای جستجوگر از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. سپس شما شروع می کنید به استفاده از این کلمات کلیدی در قسمت های مختلف نوشته و محتوای صفحه وب خود و … . در آخر نیز این افزونه به شما نشان می دهد که چه مقدار در جایگذاری آن کلمات کلیدی موفق بوده اید و این کار را صحیح انجام داده اید. اگر تمامی آیتم هایی را که این افزونه به آن ها اشاره می کند در آنالیز محتوای نوشته های شما ، رعایت کنید مطمئاً باشید تا چند ساعت بعد برای صفحه وب جدید ساخته شده در سایت شما بازدید کنندگان زیادی از طریق موتورهای جستجورگر پیدا می شود. لازم به ذکر است این افزونه برای جمع آوری این اطلاعات از سیستم Linkdex Page Analysis استفاده می کند.
3. بهینه سازی پیوند یکتا وردپرس : یکی دیگر از امکاناتی که بعد از نصب این افزونه در سایت وردپرسی خود می توانید از آن استفاده کنید امکان بهینه سازی ساختار URL صفحات وب سایت خود است. با استفاده از منویی که این افزونه بعد از نصب خود در پیشخوان سایت شما می سازد و انتخاب گزینه Permalinks از این منو می توانید تنظیمات مربوطه را تعیین کنید. مثلاً انتخاب کنید که به آدرس اینترنتی ( URL ) نوشته های شما نام دسته بندی آن نوشته اضافه شود و یا اینکه تمام آدرس های محتوای زمینه شده به نوشته شما به آدرس اصلی آن نوشته اشاره کنند و …
4. ساخت نقشه سایت XML : یکی دیگر از نکاتی که در بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجوگر باید رعایت کنیم این موضوع است که همیشه یک نقشه سایت کامل و استاندارد را برای اینکه موتورهای جستجوگر بتوانند تمامی صفحات سایت شما را پیدا کنند بسازیم. اما شاید در بعضی از وقت ها بعد از ارسال یک نوشته جدید به سایت خود این موضوع را فراموش کنیم که آدرس آن را به نقشه سایت خود اضافه کنیم و یا انتخاب اهمیت هر صفحه در نقشه سایت XML که گوگل ، یاهو و بینگ نیز از آن ها پشتیبانی می کنند خود یک موضوع تخصصی و کاملاً حیاتی است برای سایت شما … . افزونه WordPress SEO در خود قسمتی را دارد که می تواند برای سایت شما به صورت کاملاً خودکار یک نقشه XML کاملاً بهینه سازی شده را بسازد و هر وقت که شما نوشته جدیدی را به سایت خود اضافه کنید ، دسته جدیدی را اضافه کنید و کلاً هر تغییری بر روی صفحات سایت خود انجام دهید این افزونه به صورت خودکار تغییرات انجام شده را بر روی نقشه سایت XML شما اعمال می کند.
5. سفارشی سازی فید ( RSS ) سایت : اگر می خواهید به فید یا خوراک سایت وردپرسی خود ، به اول هر نوشته و یا آخر آن محتوایی را اضافه کنید نیاز به نصب افزونه ی دیگری ندارید. این افزونه این امکان را به شما می دهد که اینکار را با استفاده از گزینه RSS در منوی آن که در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه شده است انجام دهید. مثلاً می توانید لینک سایت خود را به آخر تمام نوشته های سایت خود در فید آن اضافه کنید تا سایت هایی که با استفاده از فید سایت شما نوشته های شما را بازنشر می کنند و به نوعی کپی برداری می کنند همگی تبدیل شوند به سایت هایی که به شما لینک می دهند و به افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگر مانند گوگل کمک می کنند.
6. سئو صفحه بندی ها : در نوشته بهینه سازی صفحه بندی های سایت خود برای گوگل با روش جدیدی که توسعه دهندگان موتور جستجوگر گوگل برای بهینه سازی صفحه بندی های سایت شمتا مانند صفحه های دسته بندی ، برچسب ها و … با اضافه کردن خاصیت های rel=next و rel=prev آشنا شدیم. حال اگر می خواهید این عمل در سایت وردپرس شما به صورت خودکار انجام شود و تمامی صفحه بندی های موجود در سایت شما برای موتور جستجوگر گوگل بهینه سازی شوند می توانید از همین افزونه استفاده کنید.
7. نمایش مکان فعلی کاربر ( Breadcrumbs ) : یکی از روش های معرفی بهتر ساختار سایت خود به موتورهای جستجوگر مانند گوگل این است که در هر کدام از صفحات سایت خود نشان دهید که این صفحه مطعلق به کدام بخش سایت شما است که در بالای نوشته های سایت تورتک نیز می توانید این نوار را مشاهده کنید. این امر علاوه بر بهتر معرفی کردن ساختار سایت شما به موتورهای جستجوگر به بازدید کنندگان سایت شما نیز این امکان را می دهد که در صورت نیاز دیگر نوشته هایی که با نوشته ای که آن ها در حال مشاهده آن هستند را بخوانند با کلیک بر روی نام دسته بندی هایی که در این نوار Breadcrumbs نمایش داده می شود.
8. پاک سازی سرآیند صفحات وب ( Head ) : هانطور که حتماً متوجه شده اید در قسمت Head صفحات وبی که سیستم وردپرس می سازد بعضی از قسمت ها اصلاً ممکن است مورد نیاز نباشند و وجود آن ها تنها حجم صفحات سایت شما را بالا می برد. البته ممکن است برای شما وجود این اطلاعات خیلی مهم نیز باشد. در هر صورت با WordPress SEO می توانید سرآیند صفحات وردپرسی خود را به هر صورت که می خواهید پاک سازی کنید.
9. ایجاد Canonical برای تمامی صفحات : یکی دیگر از امکات WordPress SEO این است که می تواند برای تمامی صفحات سایت شما از تگ مربوط به Canonical ایجاد کند. از طرف گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر استفاده از این تگ برای مشخص کردن صفحات اصلی سایت پیشنهاد شده است و در وردپرس با استفاده از آن می توانید به راحتی از شر صفحات نظرها ، پاسخ به نظر و … که موجب ایجاد مطالب تکراری در صفحات سایت شما می شوند راحت شوید.
10. بهینه سازی برای شبکه های مجازی : اگر می خواهید در هنگامی که نوشته های سایت شما در شبکه های مجازی مانند فیس بوک و گوگل پلاس از طرف کاربران به اشتراک گذاری می شود به بهترین شکل ممکن نمایش داده شوند پیشنهاد می کنم از این افزونه استفاده کنید. برای مثال این افزونه تصویر شاخص هر نوشته سایت شما را به شبکه های مجازی معرفی می کند و این امر باعث می شود که از انتخاب تصاویر غیر مربوط و انتخاب آن ها به عنوان پیش نمایش از محتوای سایت شما در شبکه های مجازی جلوگیری شود و …
11. امکان مهاجرت از دیگر افزونه های سئو به WordPress SEO : بسیاری از افراد تنها به این دلیل از افزونه بهینه ساز وردپرس خود هم اکنون استفاده می کنند که تنها آن را در ابتدای کار سایت خود بر روی وردپرس نصب کرده اند و هم اکنون می ترسند با مهاجرت به افزونه بهینه ساز دیگر تمامی تنظیمات آن ها برای نوشته ها و صفحات موجود سایت آن ها از بین برود و این امر باعث کاهش رتبه سایت آن ها در موتورهای جستجوگر شود. شاید خوشحال شوید اگر بدانید افزونه WordPress SEO به شما این امکان را می دهد با استفاده از بخش Import & Export آن اگر قبلاً از افزونه HeadSpace2 و یا از افزونه معروف All-in-One SEO استفاده می کردید به این افزونه مهاجرت کنید بدون از دست رفتن تنظیمات اعمل شده شما بر روی نوشته ها و صفحات قبلی سایت خود …

12. امکان استفاده در وردپرس چند سایته : اگر شما با استفاده از امکان وردپرس چند کاربره یا بهتر است بگوییم در نسخه های جدید این سیستم از وردپرس چند سایته استفاده می کنید می توانید برای بهینه سازی تمام سایت های ایجاد شده در دامنین خود از این افزونه به صورت یکجا استفاده کنید.
13. و حتی … !
همانطور که می بینید افزونه WordPress SEO می تواند به تنهایی وظیفه بسیاری از افزونه های دیگر را انجام دهد و با استفاده از آن می توانید از نیاز به نصب افزونه های مختلف برای انجام این کار ها بی نیاز شوید.



مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید: برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس